Telefon
731 993 641
Otevírací doba
Po - Pá: 7:00 - 17:00

Jak vypadá Vaše břicho po porodu?

S přírůstkem hmotnosti v těhotenství počítá snad každá nastávající maminka, ale co po porodu? Týdny ubíhají, váha pomalu klesá, ale vaše břicho stále vypadá asi jako v šestém měsíci? Břišní svaly a elasticita břišní stěny by se za normálních okolností měly vrátit do původního stavu za 6-8 týdnů. V důsledku rostoucího břicha a zvýšení vnitřního tlaku dojde k oddělení pravé a levé strany svalů břicha, mezi kterými se vytvoří mezera. Tuto mezeru můžeme nahmatat v oblasti mezi hrudní kostí a pupkem, nazýváme ji diastáza břišních svalů.

Otestujte se

Existuje jednoduchý test, jak si doma vyzkoušet, jestli se to týká i Vás. Lehněte si na záda s pokrčenýma nohama a pomalým zvednutím hlavy přitáhněte  bradu směrem k hrudníku. V tento moment vsunete prsty mezi břišní svaly a snažíte se nahmatat otvor. Někdy se muže i v oblasti pupíku objevit viditelný hrbolek.

Kdy zbystřit?

Těsně po porodu je rozestup břišních svalů na 2-3 prsty normální, pokud je to více, bylo by vhodné to začít řešit. Pokud však tento rozestup přetrvává i po období šestinedělí, měli byste tomu také věnovat pozornost.

Co s tím?

Prevence diastázy pro matky spočívá ve hlídání si špatných pohybových stereotypů. Nejběžnějším stereotypem je zvedání dítěte, ohýbání se a vstávání k němu – proto zvedejte vždy z dřepu a vstávejte vždy přes bok. Cvičte. Nejúčinnější cviky jsou ty, které obnovuji funkci hlubokého stabilizačního systému a zpevňují a stahují břišní stěnu. Pokud si nejste úplně jistí správnosti provedení, je vhodné cvičení zkonzultovat s fyzioterapeutem, protože bohužel existuje i mnoho nevhodných cviků, které dělají přesný opak a daný problém zhoršují.

Jak to začalo a začíná

Fyzioterapie MT byla založena v roce 2015, předcházely tomu však roky sportu, studií i nutné odborné praxe. Více se o tom dozvíte v tomto článku.

Volba vysoké školy pro mě byla od začátku snadná. Od dětství jsem se aktivně věnovala atletice, a proto mě vždy zajímaly možnosti pohybu lidského těla. Studium fyzioterapie mi postupně poskytlo vysvětlení a začaly se mi spojovat všechny tyto souvislosti. V rámci studia jsem měla možnost se setkat v praxi s předními osobnostmi české fyzioterapeutické školy v čele s Prof. PaedDr. Pavlem Kolářem, Ph.D. Při studiu jsem měla možnost navštívit a čerpat zkušenosti nejen z pražských fyzioterapeutických a rehabilitačních ordinací a klinik, což vedlo ke vzdělávání komplexního směru. Naučila jsem se důležitosti provázání jednotlivých lékařských oborů a důrazu na psychiku, čehož je fyzioterapie vyústěním. 

Po úspěšném studiu jsem pracovala v Medicentrum Praha, jako fyzioterapeut na ambulantním rehabilitačním oddělení. Načerpala jsem zde nové zkušenosti a dále se přesvědčila o správnosti volby mého životního směru. 

V roce 2015 jsem se vrátila do Mladé Boleslavi s cílem nabyté vzdělání a zkušenosti využít a založit vlastní ordinaci. K názvu jsem využila iniciály svého jména- MT a zbývalo jen profesionálně vybavit první pronajaté prostory v budově Jirapo Cyklosportu na Radouči, kde jsem pomáhala, radila a inovovala až do října 2018. 

Budova nové ordinace v Havlíčkově ulici

Následoval důležitý krok v osobním i profesním růstu, kterým bylo přestěhování ordinace do větších a komfortnějších prostor v centru města. Přesun se povedl a zbývalo zaplnit druhou místnost rozšířením týmu. Po několika pokusech se podařilo sehnat spolehlivé a příjemné kolegyně, které zapadají do konceptu celkového odpočinku a zdraví. O Hance, Adéle a Šárce se můžete více dozvědět v sekci o nás. 

Co přinesou další léta nevíme nebo nebudeme prozrazovat, ale můžete si být jistí, že na místě nestojíme a zlepšujeme se každým dnem a samozřejmě každým klientem. 

 

Máme vás rádi a věříme, že i vy nás,

nyní již Mgr. Martina Fiedlerová

 

Na další spokojená léta!

5 způsobů, jak se zbavit bolesti zad a stresu v kanceláři

Každého občas trápí bolest zad, která úzce souvisí se sedavým zaměstnáním. Vyzkoušejte pár triků, jak bolesti předejít.

1) Zvedněte si monitor

Upravte si polohu monitoru, tak aby horní okraj byl ve výšce vašich očí. Stále se u počítače hrbíte? Posuňte si ho ještě o kousek výš.

2) Každou hodinu se postavte

Během pracovního dne se pravidelně postavte, protáhněte se a dojděte si třeba pro vodu. Uvolníte tím svaly, narovnáte páteř, odpočinou si oči a určitě zvýšíte produktivitu.

3) Aktivní životní styl

Skočte si po práci zacvičit nebo jen na procházku. Pravidelné pohyb uleví vaším zádům, při bolesti však vynechte jednostranně orientované sporty. Důležité je, abyste se při tom cítili dobře.

4) Odpočívejte

Naučte se odpočívat a alespoň chvilku nic nedělat. Správný odpočinek je důležitým lékem na jakýkoliv problém, včetně stresu.

5) Objednejte se k nám

Pokud Vás i přesto trápí bolest pohybového aparátu objednejte se k nám na fyzioterapii nebo se stavte zarelaxovat na jednu z našich masáží. Objednat se můžete online a nezabere Vám to ani minutu.

Těšíme se na Vás, 

Fyzioterapie MT

 

Online objednání