Telefon
731 993 641
Otevírací doba
7:00 - 17:00

Zpevněte střed těla

Taky to často slýcháváte od svého doktora, fyzioterapeuta, trenéra ve fitku, že za všechny Vaše bolesti pohybového aparátu může neaktivní core nebo střed? Ale které to tedy jsou? Nebo jak na to?

Core je společné označení pro skupinu svalů hlubokého stabilizačního systému a povrchových svalů břicha a spodní části zad. HSSP (hluboký stabilizační systém páteře) jsou to tedy svaly uložené pod těmi povrchovými  a řadíme sem pánevní dno, m. transversus abdominis (příčný břišní sval), bránice a mm. multifidi (vzpřimovače páteře), vnější břišní svaly a bránice. Jejich hlavní funkcí je podpora stability páteře. Od útlého dětství na nás však působí mnoho vlivu, kvůli kterým v průběhu života dochází k vytvoření špatných pohybových stereotypů. Jejich neustálým opakováním, např. dlouhé sezení ve škole, v práci, jednostranný pohyb, nedostatečný pohyb, psychika, vzniká bolest. V tuto chvíli přesně začneme ze všech stran slyšet větu : “zpevni střed těla”. Jak na to ale?… Vždy je lepší začít pod dohledem odborníka, aby se nezanedbal a nepřeskočil žádný krok ve správném zapojeni těchto svalů.

Dýchání 

Pro posilování středu těla je to úplný základ. Správně dýchat však není úplně jednoduché a vyžaduje spoustu tréninku. Po jeho nácviku a zvládnutí je třeba toto dýchání zařadit i do běžného života a pak teprve cviky na střed těla jsou funkční. Nejlépe se daji naučit vleze na zádech či v sedě.

Cviky na posílení core

Hlavní cíly v tomto cvičení je zlepšení držení těla, stability a flexibility celého těla, prevence bolesti zad, krční patere, rovnováhy a fyzického výkonu. Též pomáhá ke tvarování postavy, zejména břišních svalu a zpevnění pánevního dna. Ve fyzioterapii nejčastěji k aktivaci středu těla často využíváme pomůcky, kterými mohou mimo jiné být odporové gumy, gymball, nestabilní plochy, BOSU či Flowin.

Jak jsme se nenudili, zatímco jsme nemohli pracovat

Dva měsíce byly opravdu dlouhá doba, se kterou málokdo na začátku vzniklé situace počítal. Takové volno většina z nás měla naposledy jako letní prázdniny na škole. Ale i tak jsme úplně nezaháleli a snažili se na sobě zamakat a něco vylepšit.

Sportovali jsme

Nouzový stav byl ideální pro sportovní v přírodě. Byla by škoda získaný čas k odpočinku strávit pouze v klidovém stavu a proto jsme ho trávili převážně během. Nějak ze sebe tu energii člověk dostat přeci musí. Téměř 2 měsíční intenzivní trénink byl pak završen malým osobním půl maratonem. 

Učili se s novými pomůckami

Pořídili jsme si na vás jednu z nejmodernějších pomůcek využívaných ve fyzioterapii- vibrační masážní pistoli, která bude sloužit nejen při terapiích, ale budeme ji půjčovat i Vám domů, na závody nebo tréninky. Tak aby bylo použití bezpečné, bylo potřeba vše vyzkoušet a vymyslet pár praktických pohybů, které zvládnete s pistolí sami. 

Otevřeli online poradnu

Na web jsme přidali 2 nové funkce. V jedné z nich Vám pomáháme s problémy, které nám píšete veřejně i soukromě. Od spuštění jsme na dálku pomohli více než 10 lidem s jejich aktuálními problémy. Většina z Vás se ptá v soukromích dotazech, a proto bychom Vás rádi požádali o více využívání veřejných. V budoucnu tak pomůžete dalším a někdo třeba vám.

Polepili auto

Po srdíčkovém CITIGO se Vám jistě v Mladé Boleslavi a okolí stýskalo. My jsme ho již před časem vyměnili za skoro totožný VW UP!, který na své zbarvení teprve čekal. “Volno” bylo ideálním časem pro jeho polepení. 

Vytvářeli obsah

Fotili jsme pro Vás fotografie, natáčeli videa a psali články. Lěží teď v zásobě a postupně vše budeme vypouštět. Vždyť to znáte…

Připravili se na Vás i na vzniklou situaci

Datum otevření nebylo do poslední chvíle jasné, ale byli jsme připraveni na situaci od začátku. Máme k dispozici ochranné štíty, roušky, dezinfekce Anti-Covid a další opatření, které jsou pro Vaši i naši ochranu. Více o opatřeních si můžete přečíst v minulém článku.

Připravili pro Vás soutěž

Ke konci nouzového stavu jsme pro Vás na instagramu vyhlásili soutěž o masáž k Adéle zdarma. Byli jste úžasní a poslali nám spoustu fotek, jak kvalitně jste využili vynucené volno.

Jaká opatření pro Vás máme nachystané na start provozu?

11.5. se opět otevřou dveře naší provozovny. Budeme fungovat ve stejné pracovní době od 7:00 do 17:00. Termíny na fyzioterapii i masáže jsou k dispozici v on-line objednávkách na našich webovkách, zarezervovat můžete ale i po telefonu nebo e-mailem.

Na Vaši návštěvu jsme již delší čas připraveni a žádná nařízení nám tudíž nebrání pokračovat v provozu. Ochrana Vašeho zdraví je pro nás v tuto dobu nejdůležitější a proto i Vás žádáme o dodržování následujícího:

  • Prosíme klienty s příznaky nachlazeni či infekce o zrušení terminu, rádi Vám poskytneme nový
  • Před každou terapií Vám změříme teplotu, v případě vyšší teploty než 37°C terapii neposkytujeme
  • Na smluvený termín přicházejte přesně a ve společných prostorách čekárny se zdržujte pouze po dobu nezbytně nutnou 
  • Po celou dobu návštěvy mějte zakrytá nos a ústa ochrannou rouškou 
  • Při vstupu prosíme o dezinfikování Vašich rukou připravenou dezinfekcí

Z naší strany Vám můžeme zaručit:

  • vydezinfikované všechny povrchy v našich prostorách dezinfekcí Anti-COVID (připravená dle WHO)
  • Používáme zdvojenou ochranu dýchacích cest, tedy štít a roušku
  • Na toaletě je dostupné antibakteriální mýdlo, dezinfekce rukou a jednorázové utěrky 
  • Místnost pro fyzioterapii a masáže je dezinfikována po každém klientovi 
  • Naše hygiena rukou je zaručena před i po každém klientovi

Co se děje s tělem při nedostatku pohybu?

Pohyb vždy pro člověka byl nepostradatelnou součástí života. Bohužel nyní však převládá sedavý způsob života, který naše tělo ničí a nese s sebou zdravotní problémy. Tělesný pohyb zvyšuje spotřebu energie a tím zabraňuje vzniku obezity, redukuje riziko vzniku onemocnění srdce a cév, snižuje krevní tlak a mnoho dalších nemocí z nedostatku pohybu.

Ochablost svalů

Prvním příznakem nedostatku pohybu je ochablost svalů, kdy i provedení základního pohybu je problém. Dochází ke snížení svalové síly, flexibility a mobility a lidé jsou náchylnější ke zranění.

Bolest páteře a kloubů

Je přímo spojena s prvním bodem a to se svalovou ochablostí. Tělo nedokáže udržet správnou pozici a dochází k nerovnoměrnému zatížení kloubů a páteře. Pokud tento stav trvá dlouhou dobu, vzniká bolest. Nezanedbatelný a pozitivní vliv pohybu na naše kosti je produkce minerálů. Při jejich nedostatečné produkci může vzniknout až osteoporóza (řídnutí kostí).

Obezita

Nedostatkem pohybu ubývají svaly a roste procento tuku v těle. Při pravidelném pohybu tento poměr můžeme zvyšovat ve prospěch svalové hmoty. Důležitým faktorem je zde samozřejmě vyvážená strava s nižším množstvím přijaté energie.

Spánek a psychická pohoda 

S přebývající energií, která není spálena pohybem, se nám hůře usíná. Pravidelný pohyb tedy zvyšuje kvalitu spánku a ráno se budíme plní energie připraveni na další denní aktivity. Během pohybové aktivity dochází k vyplavení endorfinu a dopaminu, které nám dodávají dobrou náladu a příjemné pocity. Pokud Vás tedy někdy přepadne špatná nálada, deprese či melancholie, zkuste se nejprve zamyslet nad svými pohybovými návyky a zkuste si třeba zajít na procházku, zaběhat, zacvičit nebo projet na kole…

Nová poradna

Na naše webové stránky jsme přidali dvě nové funkce. Obě spolu souvisí a věříme, že vám usnadní alespoň trochu život.

Poradna

Nově se můžete zeptat online na jakýkoliv dotaz, který vás zajímá. Primárně je poradna určena na dotazy ohledně zdraví a pohybu, můžete se však ptát na cokoliv. Položení dotazu je jednoduché a najdete ho v menu pod položkou Poradna > Zeptejte se na otázku, případně v poradně stačí kliknout na tlačítko Položit dotaz. Nemůžeme být neustále na telefonu a touto cestou vám chceme nabídnout i případné dohledání řešení problému, který již někdo měl. Nemusíte uvádět své skutečné jméno a Váš email nikdo neuvidí. Dotaz můžete položit i soukromně a v tu chvíli se zobrazí pouze Vám a Martině Fiedlerové. Pokud bychom neznali odpověď na Váš dotaz, spojíme se s někým, kdo ji zná nebo Vám alespoň dáme doporučení.

Online poradna

 

 

Můžete nám koupit kafe

Pokud Vám dlouhodobě děláme radost, můžete nám nově koupit kafe. Dostanete nazpět dobrý pocit a emailovou fakturu. Děkujeme za podporu!

Koupit Martině kávu

 

 

Omezení provozu

V souvislosti s nařízením vlády máme až do odvolání zavřeno. Děkujeme za pochopení.

 

Usnesení vlády České republiky ze dne 14. března 2020 č. 211 o přijetí krizového opatření

V návaznosti na usnesení vlády č. 194 ze dne 12. března 2020, kterým vláda v souladu s čl. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlásila pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru, označovaný jako SARS CoV-2, na území České republiky nouzový stav a ve smyslu § 5 písm. a) až e) a § 6 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, pro řešení vzniklé krizové situace, rozhodla o přijetí krizových opatření, tímto ve smyslu ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) a § 6 odst. 1 písm. b) krizového zákona

Vláda

I.          z a k a z u j e

  1. s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. maloobchodní prodej a prodej služeb v provozovnách, s výjimkou těchto prodejen:
  2. potravin,
  3. výpočetní a telekomunikační techniky, audio a video přijímačů, spotřební elektroniky, přístrojů a dalších výrobků pro domácnosti,
  4. pohonných hmot,
  5. paliv,
  6. hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží,
  7. lékárny a výdejny zdravotnických prostředků,
  8. malých domácích zvířat,
  9. krmiva a dalších potřeb pro zvířata,
  10. brýlí, kontaktních čoček a souvisejícího zboží,
  11. novin a časopisů,
  12. tabákových výrobků,
  13. služeb prádelen a čistíren,
  14. prodeje přes Internet a dalšími vzdálenými prostředky,

přičemž uvedené zboží a služby se převážně prodávají nebo nabízejí v dané provozovně,

  • s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. přítomnost veřejnosti v provozovnách stravovacích služeb, s výjimkou provozoven, které neslouží pro veřejnost (např. zaměstnanecké stravování, stravování poskytovatelů zdravotních služeb a sociálních služeb, vězeňských zařízení); tento zákaz se nevztahuje na prodej mimo provozovnu stravovacích služeb (např. provozovny rychlého občerstvení s výdejovým okénkem nebo prodej jídla s sebou bez vstupu do provozovny), který může probíhat bez časového omezení,
  • s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 do 6:00 hod. činnost provozoven stravovacích služeb, umístěných v rámci nákupních center s prodejní plochou přesahující 5 000 m2,
  • s účinností ode dne 14. března 2020 od 6:00 hod. provoz heren a kasin podle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách, ve znění pozdějších předpisů,

II.         ruší s účinností ke dni 14. března 2020 k 6:00 hod. body I. 2. a I. 3. usnesení vlády ze dne 12. března 2020 č. 199.

Ing. Andrej Babiš, v. r.
předseda vlády

 

Usnesení vlády České republiky ze dne 14. března 2020 č. 211 o přijetí krizového opatření – Aktuální informace o COVID-19. Aktuální informace o COVID-19 – Oficiální informační portál Ministerstva zdravotnictví České republiky [online]. Copyright © 2020 [cit. 14.03.2020]. Dostupné z: https://koronavirus.mzcr.cz/usneseni-vlady-ceske-republiky-ze-dne-14-brezna-2020-c-211-o-prijeti-krizoveho-opatreni/

Foam roller aneb pomocník pro vaši regeneraci

Foam roller neboli pěnový válec se stal v posledních letech velkým hitem nejen u sportovců v oblasti regenerace a domácí péče o svaly. Svoji oblibu si především získal jednoduchým použitím a rychle se dostavujícími výsledky.

Jaký je jeho hlavní účinek?

S rollerem si můžeme každý dopřát masáž měkkých tkáni neboli myofasciální uvolnění, aniž bychom museli navštívit maséra. Způsob provedení je zcela jednoduchý. Válec umístíme pod partii na našem těle, kterou chceme promasírovat, položíme se opatrně na vrch válce, tak abychom mohli tlak ovládat svým tělem. Pomalým posouváním rolleru nahoru a dolů uvolňujeme místa, která jsou ztuhlá.

Uvolňování bolestivé okostice

Má roller ještě nějaká využití?

Pokud už jsou naše svaly uvolněné, neznamená to, že už pěnový válec nebudeme potřebovat. Díky této pomůcce můžeme pracovat na flexibilitě, mobilitě a stabilizaci našeho těla. Při pravidelném cvičení docílíme zvýšení rozsahu pohybu a tím můžeme dosáhnout lepších výsledků v jakémkoli sportovním odvětví. Cvičením na válci se zvyšuje průtok krve a kyslíku a zvyšuje se pružnost kůže. Pravidelným uvolňováním svalů můžeme i dlouhodobě snížit chronické bolesti zad, nohou a dalších svalových partií.

Proč a jak vznikají křeče v nohou

Snad každý ve svém životě zažil náhlou prudkou bolest, která dočasně znemožní pohyb příslušného svalu dolních končetin neboli svalovou křeč. Křeč je definována jako nepříjemně vnímaný mimovolní stah svalu. Její příčiny mohou být nedostatečné krevní zásobení pracujícího svalu nebo poruchou odplavovaní odpadních látek.

Důvody svalových křečí v nohou

Mohou se projevit po nadměrné fyzické námaze nebo při nezvyklém či nesprávně provedeném pohybu. Dalším častým důvodem je dehydratace organismu a to nejen při fyzické aktivitě a nedostatečném dodržení pitného režimu, v horkém počasí nebo po konzumaci alkoholu.

Při delší pohybové aktivitě může docházet k deficitu minerálů (sodík, draslík, vápník, hořčík) při nadměrném pocení či nedostatek vitamínů (zejména B6). Dalším faktorem způsobujícím křeče může být cévní onemocnění a to nejčastěji křečové žíly, které jsou doprovázeny pocitem těžkých nohou a otokem dolních končetin.

Co dělat, když nás chytne křeč?

Základní pravidlo je přestat vykonávat daný pohyb a snažit se postižený sval protáhnout. Dodržovat pitný režim, který je třeba navyšovat úměrně fyzické aktivitě.

Jaká je prevence?

Základem je přiměřená pohybová aktivita, mezi nejvhodnější patří chůze, jízda na kole, plavání. Důležitým faktorem u lidí s nadváhou je její snížení a dodržování dietních opatření. Preventivně je výhodné doplňovat minerály- hlavně hořčík. Nalezneme ho bohatě v oříškách, slunečnicových semínkách nebo ve špenátu. Zapomínat by se nemělo na vitamín D, ve kterém se vstřebává vápník. Zdrojem je rybí tuk, máslo či mléko.

Jak vypadá Vaše břicho po porodu?

S přírůstkem hmotnosti v těhotenství počítá snad každá nastávající maminka, ale co po porodu? Týdny ubíhají, váha pomalu klesá, ale vaše břicho stále vypadá asi jako v šestém měsíci? Břišní svaly a elasticita břišní stěny by se za normálních okolností měly vrátit do původního stavu za 6-8 týdnů. V důsledku rostoucího břicha a zvýšení vnitřního tlaku dojde k oddělení pravé a levé strany svalů břicha, mezi kterými se vytvoří mezera. Tuto mezeru můžeme nahmatat v oblasti mezi hrudní kostí a pupkem, nazýváme ji diastáza břišních svalů.

Otestujte se

Existuje jednoduchý test, jak si doma vyzkoušet, jestli se to týká i Vás. Lehněte si na záda s pokrčenýma nohama a pomalým zvednutím hlavy přitáhněte  bradu směrem k hrudníku. V tento moment vsunete prsty mezi břišní svaly a snažíte se nahmatat otvor. Někdy se muže i v oblasti pupíku objevit viditelný hrbolek.

Kdy zbystřit?

Těsně po porodu je rozestup břišních svalů na 2-3 prsty normální, pokud je to více, bylo by vhodné to začít řešit. Pokud však tento rozestup přetrvává i po období šestinedělí, měli byste tomu také věnovat pozornost.

Co s tím?

Prevence diastázy pro matky spočívá ve hlídání si špatných pohybových stereotypů. Nejběžnějším stereotypem je zvedání dítěte, ohýbání se a vstávání k němu – proto zvedejte vždy z dřepu a vstávejte vždy přes bok. Cvičte. Nejúčinnější cviky jsou ty, které obnovuji funkci hlubokého stabilizačního systému a zpevňují a stahují břišní stěnu. Pokud si nejste úplně jistí správnosti provedení, je vhodné cvičení zkonzultovat s fyzioterapeutem, protože bohužel existuje i mnoho nevhodných cviků, které dělají přesný opak a daný problém zhoršují.